Tradueix

dissabte, 12 de desembre del 2015

Informació municipal de l’Ajuntament de Sales de Llierca



Informació municipal de
l’Ajuntament de Sales de Llierca

Telèfon i Fax:  972 68 77 88  
 Us recordem que l´ horari d´ oficina  de l´ Ajuntament de Sales és:
 Dilluns i dimecres de 18h a 20h i  dijous de 12h a 14h

 Adreça electrònica: ajuntament@salesdellierca.cat

INFORMACIÓ MUNICIPAL

1-  INFORMACIÓ DE LES ÚLTIMES  ACTUACIONS  :

MILLORA  DE CAMINS

Aquestes són  actuacions fetes per l’ajuntament de Sales de Llierca en diversos trams de camins municipals aquest any 2015:

Formigonat de diversos trams del camí de Sadernes a Guitarriu



Pavimentació d’un tram de 650m del camí de Borró (entre la cruïlla de can Servosa i el riu):


          Instal·lació d’una valla de protecció en el camí de l’Orri :



2- Eleccions municipals 2015

El passat 24 de maig varen tenir lloc les eleccions municipals per escollir els membres del consistori. A Sales de Llierca  la  participació en la votació fou d’un 66% del cens.

El dissabte 13 de juny es celebrà l’acte formal de presa de posició dels regidors i d’elecció de l’alcalde.

L’ajuntament  ha quedat constituït de la següent forma:

Alcalde:                Miquel Palomeras Anglada
Tinent d’alcalde:  Ferran González  Pérez
Regidor:               Carles Pujol-Galceran Visa-Sitjar
Regidora:             Assumpció Oliveras Cambras
Regidor:               Ibai Alonso Garrido

Així mateix en el ple de l’ajuntament del passat 8 d’octubre es varen nomenar els càrrecs de Jutge de Pau i Jutge de Pau substitut, que continuaran desenvolupant les mateixes persones que en l’actualitat exerceixen aquests càrrecs:

Jutge de Pau: Antoni  Fuentes López
Jutge de Pau substitut: Joan Cosp Ribot

                                                         Acte de constitució del nou ajuntament


3-FESTA DE SANT JORDI  

El  dissabte 25 d’abril vam celebrar la festa de Sant Jordi. Al matí  des de Monteia vam caminar fins l’Oratori i allà després de repartir les tradicionals ofrenes  de pa i  de recordar el sentit històric de la trobada,  varem compartir l’esmorzar. De baixada visitàrem, com és ja costum, l’església romànica de Sant   Miquel de Monteia.
Al migdia hi va haver  missa a l’església parroquial i després vam compartir un bon dinar al Casal del poble.
Havent  dinat el grup “Meeting time”,  format per joves promeses musicals (entre ells en Martí Ollé de Sales),  ens van fer  gaudir d’una molt bona actuació de jazz.
Com cada any els més petits s’ho van passar  d’allò més bé saltant i jugant en el castell inflable que es va instal·lar a l’exterior.    




                                                                               Actuació musical de “Meeting  time”

4- ACTIVITATS D’ESTIU  2015


 Les activitats  de SALES A LA FRESCA 2015 s’han fet durant dos caps de setmana  de juliol i l’últim dissabte d’agost.

El divendres 10 de juliol la secció jove del Grup de Teatre del Centre Poblenou de Barcelona, ens oferir al casal la representació de “13, el musical” . És una obra que l’any passat havien assajat en el casal de Sales i que ara els feia molta il·lusió poder-la representar pel poble.

El dissabte 11 de juliol actuà a la plaça el grup  “Meandre” que en oferí un concert  de musica folk internacional molt interessant.

 El dissabte 18 de juliol el grup “Diana &de dards”  va fer una animada actuació  funk i soul ... a la plaça.



                                                            Sopar d’estiu i vetllada musical

El dissabte  29  d’agost com a cloenda de les activitats d’estiu es va fer el sopar del poble  i tot seguit durant la sobretaula gaudírem  d’un  bon concert   a càrrec d’en Dani Jané, la Marta Casals i altres companys músics que es van afegir a l’actuació. Vàrem passar tots plegats una molt bona vetllada.

5. FESTA DE SANT GRAU D’ ENTREPERES

El dissabte 10 d’octubre es va celebrar la festa de Sant Grau d’Entreperes.  Els actes van començar al matí amb la missa, la tradicional benedicció de les candeles i el cant dels goigs en honor a Sant Grau.
Al acabar la missa  gaudírem un petit concert a l’església i tot seguit  vam compartir el dinar a l’entorn de l’ermita, on s’havia preparat un bon foc per poder coure l’àpat.
A la tarda en Menelic i la Maia  amb l’acordió i el violí hi  van animar la festa.  
El temps en hi va acompanyar amb un  dia ben assolellat

                                                       



6. APLEC DE SANT ANDREU DE GUITARRIU

Per segon  any consecutiu els veïns de Guitarriu i l’Orri han organitzat l’aplec de Sant Andreu de Guitarriu, va ser  el passat dissabte 26 de setembre.  Com l’any passat va consistir en una trobada amb  dinar que va reunir unes 60 persones al voltant de l’ermita de Sant Andreu. Els veïns varen preparar un bon foc per coure el dinar. Havent dinat hi hagué  música i sorteig de diversos regals.
Va ser una trobada molt bonica en la que  el temps ens hi va acompanyar.


                                                                  Aplec de Sant Andreu de Guitarriu  2015

                                  
7.FESTA DE SANT MARTÍ DE SALES i SANTA CECÍLIA DE SADERNES

El dies 7 i 8 de novembre celebràrem la festa major en honor a Sant Martí.
El dissabte 21 de novembre celebràrem la festa de Santa Cecília de Sadernes.

En el proper número de la revista us ampliarem la informació referent a aquestes activitats                                                                                   

Cal Ferrer canvia de personal


Un altre any Cal Ferrer canvia de personal. Aquesta vegada el nou dinamitzador és en Rubén Palomeras, un jove de 28 anys del municipi.

Encetem aquesta nova etapa amb molta il·lusió i a punt per encarar nous reptes.
Per aquest curs es tenen pensades diferents activitats destinades a diferents col·lectius del municipi, Tallers, cursos, cinema……i també ja tenim en ment alguna sortida pels més petits del poble a més de la ja habitual excursió a Port Aventura amb la Brigada Jove.
Ja anireu rebent notícies nostres. Us podeu adreçar a Cal Ferrer de dimarts a divendres de 16:30 a 19:30 de la tarda o a través del correu electrònic:

calferrer.montagut@gmail.com

o bé pel telèfon: 972687713

Estem a la vostra disposició.

Info municipal Revista Desembre 2015

REVISTA EL BRULL DESEMBRE DE 2015

L’Ajuntament de Montagut i Oix informa sobre les novetats succeïdes darrerament d’interès per als veïns del municipi:

  • Nous membres consistori i àrees de responsabilitat:
MÒNICA BOIX I PAGÈS
ALCALDIA, REPRESENTACIÓ I ATENCIÓ CIUTADANA, SANITAT, BENESTAR SOCIAL I SUPORT A LA RESTA D’AREES
JOAN MOLINS I FÀBREGA
ÀREA D’URBANISME I GESTIÓ DE LA BRIGADA MUNICIPAL
LLUÍS PUJIULA I MACH
ÀREA D’HISENDA PÚBLICA I RECURSOS HUMANS
MªJESÚS FERRUSOLA I DOMÈNECH
ÀREA D’EDUCACIÓ I CULTURA
ARNAU VILAR I GRABOLOSA
ÀREA DE JOVENTUT
CÈSAR RENAU I BAHIMA
ÀREA DE MEDI AMBIENT
JORDI SANYES I COLOMER
ÀREA DE TURISME I ESPORTS


  • Gràcies a la concessió de dues subvencions de la Diputació de Girona s’han executat les actuacions següents:

Obres de millora i conservació del Casal Cultural consistents en la substitució de part de la fusteria exterior i revestiment interior de la zona del vestíbul,  amb un pressupost d’execució de 12.937,33 euros i un ajut d’11.643,58 euros dins el Pla Especial d’Inversions Sostenibles, any 2015.

Canvi de làmpades i instal·lació d’un sistema de refrigeració al Casal Cultural, amb un cost de 10.048,11 euros i un ajut de 9.999,03 euros dins de la campanya “Del Pla a l’acció” 2015.

  • S’ha procedit a la reparació de l’afermat de diversos vials de la Cometa per mitjà d’un conveni subscrit amb la Diputació de Girona.

  • Per a finals d’anys, l’Ajuntament té previst procedir a l’adjudicació de les obres incloses dins el PUOSC, any 2012 corresponents a les inversions següents:

Adequació de les instal·lacions de l’edifici de l’antiga biblioteca per destinar-la a espais de lectura i oficines municipals, fase 2: actuacions edifici i entorn. Amb l’execució de sengles projectes s’enllestirà l’adequació de l’edifici esmentat, actualment en desús, a l’objecte de destinar-lo a espai de lectura i oficines municipals,  tota vegada que, entre d’altres raons, l’edifici actual de la Casa de la Vila presenta moltes mancances funcionals.

Primera fase de la construcció de l’estació depuradora d’aigües residuals a Oix.

Adequació entorns del Barri del Cos. El projecte preveu la construcció d’un mur de contenció de terres.

  • Jutge de Pau titular: Sr. Joan Pairaló Guix
Jutge de pau substitut: Sr. Josep Camós Colom

  • En el Ple celebrat el dia 24 de setembre de 2015 s’aprovà definitivament el plànol de delimitació segons el que estableix la Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions situats en terrenys forestals. Mitjançant aquest document es delimiten les urbanitzacions, nuclis de població, edificacions i instal·lacions afectades per aquesta llei, així com els subjectes obligats i les finques afectades pels treballs de realització de franges de protecció.

  • Ordenances fiscals exercici 2016:

IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES

S’ha abaixat el tipus de gravamen a aplicar en els béns de naturalesa urbana. Del tipus vigent del 0,67%  es passarà al 0,60% a l’objecte de minimitzar l’aplicació dels coeficients d’actualització dels valors cadastrals en l’exercici 2016.

S’ha aprovat una bonificació del 40% de la quota íntegra de l’IBI a favor dels subjectes passius que acreditin la condició de titulars de família nombrosa.
Els requisits per a poder gaudir d’aquesta bonificació són:

  • Tenir reconeguda la condició de família nombrosa d’acord amb la normativa que resulta d’aplicació.
  • El subjecte passiu de l’IBI ha de ser membre de la família nombrosa.
  • Només s’atorgarà la bonificació per a l’habitatge que constitueixi la residència habitual del conjunt de la família.
  • Requisits renda: La suma de les bases imposables en l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques corresponents als membres de la família nombrosa no pot excedir els 36.000 euros.
  • La sol·licitud s’haurà de formular abans de l’inici del període impositiu que comença a l’1 de gener, per tant durant el mes de desembre de l’any anterior.

TAXA RECOLLIDA ESCOMBRARIES

Per a l’exercici 2016 hi haurà una baixa del 5% de les tarifes, així mateix s’ha definit novament  la bonificació a aplicar als habitatges disseminats. En aquest sentit, gaudiran d’una bonificació d’un 25% de la tarifa d’habitatge aprovada, els habitatges disseminats situats a una distància superior al 1,5Km des de la via d’accés més curta amb vehicle respecte de l’àrea de recollida de deixalles més propera.

En el cas de poder-se acollir a aquesta bonificació cal que el subjecte passiu ho comuniqui a l’Ajuntament abans de finalitzar l’any a fi de poder evitar malentesos en la confecció del padró del tribut municipal.

Per últim, s’ha concretat els supòsits d’unitats tributàries: En el cas que una finca d’alta a l’IBI correspongui a més d’un habitatge, la unitat tributària serà cada un dels habitatges. En aquest sentit, es considerarà que l’immoble no té més d’un habitatge si només es disposa d’un sol comptador de llum/gas/aigua i una sola entrada d’accés.

  • Festes locals 2016: 7 de gener i 2 de maig.

  • Per mitjà de resolució d’Alcaldia dictada en data 6 d’octubre de 2015  es varen concedir els ajuts econòmics destinats a sufragar part de la despesa que ha comportat la utilització del transport escolar no obligatori (curs 2013/2014) per als estudiants del municipi de Montagut i Oix, per un import total de 594,00€.

  • Balanç piscina municipal, exercici 2015:

DESPESES:

Despesa Corrent

Sous (7.036,86€) i SS socorristes (2.922,36€): 9.959,22€
Manteniment instal·lació (fins octubre): 2.025,98€

Despesa inversió

Filtres: 2.215,46€

TOTAL DESPESA: 14.200,66€

INGRESSOS:

Entrades i abonaments:   10.424,00€

Total ingressos corrents: 10.424,00€

Ingressos ext. : 0€

TOTAL INGRESSOS: 10.424,00

Dèficit: -3.776,66€

dilluns, 30 de novembre del 2015

Entrevista a Jordi Bartrina



ETHical HERitage, una xarxa social nascuda a Montagut


- Des de les nostres terres s'ha iniciat una xarxa social gratuïta per a persones i organitzacions que aposten per una economia més justa i responsable.
- Jordi Bartrina, el promotor de la xarxa, és un veí de Montagut dissenyador d'interiors i professor de l'Escola d'Art i Superior de Disseny d'Olot.


Com va sorgir la idea i què te a veure una xarxa social amb el disseny?


El disseny és una disciplina que aporta solucions als problemes de les persones i com a dissenyador em preocupa el model de societat basat amb l'egoisme que tenim instaurat.  Vaig començar fent unes reflexions que avui molts de nosaltres considerem utòpiques i més endavant amb el suport de la família vàrem decidir de començar aquesta nova aventura.
Un projecte d'aquest abast mai prové d'una sola idea ni d'un sol autor, el que sí és nou és el format participatiu proposat i el protagonisme de les voluntats de persones individuals respecte les organitzacions, empreses, administracions, ONG...


Com funciona la xarxa?


Cadascun dels membres individuals i organitzatius omple un perfil explicant la seva ètica o la seva filosofia: quins són els seus principis, les vocacions, les responsabilitats, els reptes, les fites aconseguides... Aquest contingut nosaltres l'anomenem la bellesa interior de l'usuari individual o de la organització: explica el que som avui, serveix per explicar el que hem estat en el passat, i és un document que l'usuari el pot modificar en tot moment. Aquest perfil és imprescindible perquè els usuaris es valorin a si mateixos i és el primer pas perquè els altres ens puguin conèixer amb precisió.


ETHical HERitage parteix de la base que aquesta bellesa interior dels usuaris és la millor garantia de compromís i de determinació perquè sigui possible un canvi de model econòmic. Els consumidors som els principals responsables del model de consum que tenim establert.


Ens pots posar un exemple?


Comprem un producte simplement perquè és molt econòmic oblidant el fet que hagi estat produït contaminant l'aigua de les fonts, fent malbé el nostre medi ambient, deslocalitzant la seva producció i generant més atur, o bé maltractant als seus treballadors ...
Els exemples positius del nostre entorn poden ser: "la Fageda" Empresa alimentària més responsable de tot l'estat; "Associació solidària d'ajuda veïnal Cristina Almirall Sanglas" la gana no es veu, la gratitud sí; "Granel central" una alimentació conscient, sostenible, responsable i sense residus plàstics; "Alturista" Viatges que canvien vides; "Bodevici" gelats i iogurts ecològics; "Som Energia" la cooperativa d'energia verda sense ànim de lucre; i moltes altres organitzacions que a hores d'ara encara són anònimes.


Per que serveix estar a la xarxa?


Principalment per conèixer, estar en contacte i compartir informacions amb altres persones i organitzacions amb les que tens afinitats ètiques i filosòfiques.
L'objectiu principal és la influència conscient per mitjà dels valors en les decisions que prenem cada dia.


També serveix per deixar constància del teu patrimoni ètic per a les properes generacions. Com a particularitat els perfils disposen d'un espai privat pensat perquè es pugui fer públic una vegada la xarxa té constància de la mort de l'usuari.


Com va el projecte, quina acceptació ha tingut?


De moment hem rebut més de sis mil cinc-centes visites d'usuaris diferents  amb una visualització global de més de disset mil minuts. Aquestes són unes dades positives si tenim en compte que es tracta d'un projecte amb una estructura molt petita i amb pocs mitjans. No tenim pressa, necessitem el temps per anar millorant els serveis i per adaptar-nos a les necessitats i usos que en facin els usuaris. Si us interessa el projecte ens podeu trobar a l'adreça www.ethher.org