Tradueix

dimecres, 8 de juliol del 2015

Presentació

Benvolguts tots i totes,
Per diferents motius des de la coordinació d'El Brull pensem que és el moment de fer un punt i a part en la trajectòria de la revista. El principal argument és que en Josep Vilar deixa el càrrec de coordinador després de gairebé catorze anys i aquesta circumstància es farà notar en les properes edicions de forma inevitable. 
Així, doncs, El Brull enceta un nou tram en el seu camí, amb esperit conciliador i amb l'ànim de ser el punt de trobada de totes les entitats, col·lectius, sensibilitats i formes de pensar i de fer. On tothom pugui dir la seva, compartir els seus coneixements i experiències, proposar i criticar de forma constructiva, donar-se a conèixer... El Brull vol ser “la Plaça Major” on ens trobem tots dos cops l'any i ens posem al dia, ens expliquem històries i anècdotes..., parlem del temps, de cuina... i recordem als que ja no hi són i als que van marxar per motius laborals o familiars... El Brull vol copsar el bategar de la vida als nostres pobles.
És evident que el resultat serà un munt de granets de sorra que hem de posar entre tots. Us animem a deixar el vostre.
En aquesta nova etapa El Brull tindrà un company, el seu alter ego. Es tracta de la seva versió digital en forma de blog, una eina que presenta, des del nostre punt de vista, molts avantatges.
Per començar tenim el factor de la inmediatesa. Ens permetrà publicar entrades (articles) en el moment en que es produeixin les notícies. En el cas de l'Ajuntament, podrem difondre informació sobre temes d'actualitat i que afectin als veïns dels nostres pobles. En el cas de les entitats, podreu publicar les cròniques de les vostres activitats quan la cosa encara està calenta i la memòria fresca, sense esperar mesos i mesos per, finalment, haver-ho de fer a correcuita. Als col·laboradors que aneu "per lliure" us permetrà fer aportacions en el moment que cregueu convenient sense haver de pensar si al moment en que es publiqui la revista el tema en qüestió ve a tomb o no.
Un altre avantatge és el fet que pot encabir tanta informació com siguem capaços de generar. Quan sigui el moment de confegir la publicació en paper, es tractarà de seleccionar quines de les entrades del blog han d'anar la revista. Preveiem que aquesta possibilitat facilitarà molt la feina de coordinació i recopilació dels escrits. Per tal que sigui d'aquesta manera seria interessant que a cadascuna de les entitats hi hagués un responsable amb autorització per publicar al blog. També hi hauria la possibilitat  de fer arribar la informació que dessitgem publicar a l'administrador del blog (lapetja@gmail.com) o a l'Ajuntament com, d'altra banda, haurà de fer qualsevol particular interessat en publicar un escrit.
Ens permetrà fer cerques per temes. A cada entrada se li podrà assignar més d'una etiqueta (patrimoni, entitats, esports, turisme, ajuntament, col·laboradors...) de tal manera que podrem cercar totes les entrades relacionades amb una d'aquestes etiquetes.
Permetrà als lectors enviar missatges a l'administrador o consell de redacció així com comentaris sobre alguna de les entrades. Serà molt més interactiu i donarà peu a debats i intercanvi de punts de vista.
Naturalment el blog es complementa amb les xarxes socials. Això vol dir que qualsevol entrada pot ser compartida per facebook o twiter, facilitant que la informació arribi a molta més gent.
Tot plegat hauria de fer El Brull més dinàmic, interactiu i democràtic.
Benvinguts a El Brull digital.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada